Sinds juli 2015 is het T-rijbewijs een vereiste voor een ieder die met een tractor of ander landbouwvoertuig de weg op wil. Van akker tot asfalt, dit rijbewijs verzekert dat je veilig en bekwaam kunt navigeren in het verkeer.

Navigeer als een lokale op de examenroutes. Onze rijlessen vinden plaats waar het er toe doet: midden in de omgeving van het CBR-examen. Je leert de routes net zo goed kennen als het land dat je bewerkt, wat je een aanzienlijke voorsprong geeft wanneer het tijd is voor het echte werk.

Subsidies voor de landbouwers van morgen. Volg je een opleiding in de sector Groen, Grond, Infra? Dan hebben we goed nieuws! Met de juiste voorwaarden kun je aanzienlijke subsidies ontvangen voor je opleiding – tot wel € 850,-. Een uitgelezen kans om met financieel voordeel jouw tractorvaardigheden te ontwikkelen.

Een vroege start is het halve werk. Je kunt al vanaf 15,5 jaar de theorie van het T-rijbewijs onder de knie krijgen. Bij Veronica Verkeersschool start je vroegtijdig met je voorbereidingen, zodat je op je 16e direct de tractor op kunt voor de praktijk.

Extra voordeel voor rijbewijs B. Houders Als je je rijbewijs B voor juli 2015 hebt gehaald, heb je al recht om een tractor te besturen. Vernieuw je rijbewijs voor juli 2025 om de T-categorie automatisch te verkrijgen. Pak deze eenmalige kans!

Bij Veronica Verkeersschool combineren we kwaliteit met expertise. Onze Tractor Rijopleiding geeft je niet alleen de praktijk in handen, maar ook de strategische inzichten voor een succesvol examen. Meld je aan en zet de stap naar jouw T-rijbewijs vandaag nog!

Rijles 1,5 uur: €190,– incl. BTW

Rijles 2 uur: €254,- incl. BTW

Startpakket 18 uur + examen: €2.860,00 incl. BTW

*Voor het aanvragen van het examen dient u een eigen verklaring aan te schaffen bij het CBR. Hiervoor heeft u een DigID nodig.

Prijzen gelden vanaf 1 januari 2024 en alle voorafgaande prijslijsten zijn hiermee vervallen.

Voor theorie lesmateriaal kijk je op: https://www.theorie-leren.nl/

• Leerlingen van de opleiding Groen, Grond, Infra onder bepaalde voorwaarden subsidie kunnen aanvragen, wel tot een bedrag van € 850,-!
  • Je vanaf 1 juli 2015 een rijbewijs T nodig hebt om op de openbare weg met een land- en bosbouwtrekker (LBT), mobiele machine en voertuig met beperkte snelheid (MMBS) te rijden?
  • Je als je op die datum (1 juli 2015) al een autorijbewijs had, het trekkerrijbewijs bij de eerstvolgende vernieuwing automatisch krijgt bijgeschreven?
  • Je vanaf 15,5e jaar theorie examen kan doen?
  • Je vanaf je 16e jaar praktijkexamen kan doen?
  • Motorrijtuigen met beperkte snelheid (MMBS) voertuigen zijn die niet harder mogen en kunnen dan 25 of 45 kilometer per uur? Denk bijvoorbeeld aan wegtreintjes (45km/u), voertuigen die werkzaamheden op de weg uitvoeren zoals een bezemwagen (45km/u), vorkheftruck (25km/u) of SRV-wagens(25km/u).
  • Er ook weer uitzonderingen zijn waarvoor je geen T rijbewijs nodig hebt? Denk bijvoorbeeld aan land- en bosbouwtrekkers en motorrijtuigen met een beperkte snelheid die niet breder zijn dan 130cm (inclusief verwisselbaar uitrustingsstuk aan de voorkant), of gebruikt worden voor maaien, onkruid bestrijden, vegen, sneeuw ruimen en gladheid bestrijden, die geen aanhangwagen of verwisselbare machine kunnen trekken.

• Wij de beste rijinstructeurs hebben met de hoogste IBKI-score!