De modules bestaan voor een deel uit een online cursus en voor een deel uit klassikaal onderwijs. Per module krijgt een cursist een inlogcode. Per theorie module wordt er van een cursist verwacht dat hij thuis in 4,5 uur het zelfstudie gedeelte leert. Daarnaast zijn er klassikale lessen van 2,5 uur.

Er zijn 4 verschillende theorie modules beschikbaar, bij elkaar goed voor 28 uur nascholing Code 95. Deze modules staan geregistreerd bij het CCV als N165-1E.

De inhoud van de theorie modules is:

1. Professionele verkeersdeelname, actuele verkeerskennis
  2. Beroepshouding, sociale en communicatieve vaardigheden
  3. Veiligheid tijdens het werk, leefstijl en gezondheid
  4. Laden en lossen, rijden en rusten, digitale tachograaf

Veel chauffeurs hanteren nog een verkeerde, onvoordelige rijstijl. Dit levert naast tijdgebrek en stress voor de chauffeur ook voor een bedrijf een behoorlijke extra kostenpost. De rijstijl van Het Nieuwe Rijden betekent, naast een aanzienlijke CO2-reductie van gemiddeld 10%, voor een chauffeur een meer comfortabele werkdag en voor de onderneming een lager brandstofverbruik, minder slijtage en lagere onderhoud- en schadekosten.

Aan de volgende onderwerpen wordt aandacht gegeven:

• zuinig rijden
  • het omgaan met specifiek voertuigmateriaal
  • voertuig controle, wat kan een chauffeur zelf doen om zijn voertuig in optimale staat te houden
  • bewust rijden en gebruik versnellingsbak

Voor de praktijkmodule is ook een zelfstudie pakket beschikbaar bestaande uit een boek en internet module voor minimaal 4,5 uur lesmateriaal. Daarnaast maakt u een praktijkrit met de vrachtauto met als thema “Het Nieuwe Rijden”. De praktijkles duurt 3 uur.

Bij Veronica Verkeersschool is in de modules alles inbegrepen, dat wil zeggen inclusief koffie, thee, online code, praktijkrit van 3 uur, eventuele examenkosten, slagingsgarantie en de registratie bij het CCV. Dus geen bijkomende kosten.

WAAROM VERONICA?

5 Redenen om voor Veronica te kiezen

Kevin Beijen
Top lessen gehad van Calvin, perfecte uitleg en ook op een goede en begrijpelijke manier!